Mercimek Köftesi



Böyle 2-3 ayda bir blog güncellemek olur mu hiç olmaz tabi ama oluyor işte.
İşlerim son sürat devam ediyor evde çalışmak ne zor iş, birde oglum var sagolsun nefes almak imkansız :)
Neyse yaptıgım onca yemegin, pasta, böregin resimleri konusunda kendimi paraladım ne yapsam resimleri begenemiyorum artık bukadar yeter dedim kendime ve ekledim işte..

Tarife gelince kayınvalidemden aldım ve bayıldım daha önceki denemelerimden çok çok daha güzel oldu övünmek istemem ama tam kıvamında tam ayarında...
Buyrun hanımlar tarif ...

Malzemeler:

. 1 su bardağı kırmızı mercimek
. 1,5 su bardağı orta bulgur
. 2 tane kuru soğan
. 2 çorba kaşığı domates salçası
. 1 çorba kaşığı biber salçası (acı)
. 1 su bardağına yakın sıvıyağ
. Tuz, karabiber, pul biber, kimyon, limon tuzu, sumak
. 3,4 tane yeşil soğan
. Birkaç dal maydanoz

Yapılışı:

Mercimeği yıkayıp tencereye koyalım. 3 su bardağı su ve göz kararı tuzumuzuda ekleyip pişirelim. Bu pişirme işlemi tencerede 1.5-2 su bardagı su kalana kadar devam edicek. Daha sonra ayıklanmış orta bulgurumuzuda sulu mercimegimize ekleyip iyice karıştırıp tenceremizin altını ve kapagını kapayıp demlenmeye bırakalım.

Soğanı doğrayıp yağda hafif kavuralım salçaları ve baharatları ekleyip altını kapatalım Mercimegimizin içine bu sosumuzu katıp geniş bir kapta güzelce yoguralım. Yogurma işleminden sonra minik minik dogranmış maydanozu ve yeşil soganıda katıp tekrar yoguralım ve köfteye şekil vererek servis tabagımıza alalım...

Afiyet Olsun

5 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba...
sevgili gece den geldim sayfanıza.aslında bu ilk ziyaretim değil.merhaba yazınıza bir hoşgeldiniz mesajım olmuştu.
epeyce uzun bir aradan sonra tekrar merhaba demek istedim.
sevgiler..

GeCe dedi ki...

çok severim mercimek köftesini ama tutturamıyorum ben cıvık oluyor bu tarife göre deneyeyim bir de

Sütlac Hanimm dedi ki...

Teşekkür ederim Gönülden ele Sevgilerimle...

Gececim birde böyle dene büyük ihtimal begeneceksin :)

HADİYE dedi ki...

Merhaba Sütlaçhanım,

Sizden daha sık tarifler bekliyorum.Zamanla daha iyi olacağınada inanıyorum.Köfte güzel görünüyor.ellerine ağlık.

sevgilerimle*

Sütlac Hanimm dedi ki...

HADİYE Hanımcım;
Çok teşekkür ederim size "Gönüldenele" gibi sizde unutmamışsınız beni :))
Benden size gelsin gönül dolusu sevgiler.