Nişastasız Nefiss Sütlac


Tatlı yemeye devam ediyorum :) Bilmiyorum sonum ne olur bukadar tatlıdan sonra tamam pek kilo alan biri degilim ama bu tatlılar nereye gidiyor dersiniz hanımlar...
İşte o ilk aklınızdan gecen yerler söylemeye ne hacet :)

Herneyse bırakalım böyle tatsız konuları gecelim sütlacımıza; ben hep nişastasız yaparım ve o şeklide çok çok çok begenirim daha dogal ve daha lezzetli gelir bana...
Deneyin asla pişman olmayacaksınız...

Tarifini ise bircok ev hanımı biliyordur eminim ki ama bilmeyenlerde olabilir diye kısaca özetlemek isterim...

Malzemeler:
1 Kg süt
1 bardak yıkanmış pirinç
1.5 bardak şeker
3 bardak su

Yapılışı:

Sütümüzü ocaga alıp hafif hafif kaynamaya bırakıyoruz.
Buarada pirincimizi yıkıyoruz, eger yıkanmazsa ki çogu hanımlar nişastası gitmesin diye yıkamıyor ozaman rengi biraz daha koyu kirli bir beyaz oluyor oyüzden ben herseferinde bol su ile güzelce yıkarım..

3 bardak suyumuzla yıkanmış pirincimizi hafif diri kalacak şekilde kaynatıyoruz ve suyunu süzmeden kaynamış olan sütümüzün içersine boşaltıyoruz orada sütle pirincimiz kıvam alana kadar pişiriyoruz, hafif koyulaşmaya başlayınca şekerimiz katıyoruz ve istedigimiz kıvama gelince (katı veya sulu) ocagımız kapatıp servis kaselerimize boşaltıyoruz.

Ben çogunlukla servis için dondurma kuplarını ve böyle reçel kaselerimi tercih ediyorum cok cici duruyorlar çünkü, tarcını ise biz pek kullanmıyoruz görüntüye bir hoşluk olması için ekledim..
Afiyet olsun..

3 yorum:

GeCe dedi ki...

yorum yazdım ama gitti mi gitmedi mi anlamadım neyse yeniden yazayım, şablonunda birşeyler karışmış tavsiyem tekrar hazır temalardaki minimayı yüklemen, daha sonra ben sana ayrıntısıyla şunu sırdan al buraya koy derim

Gizem Yüce dedi ki...

Benim gibi yeni evli olup da tarifini de bilmeyenler de var tabi :D harika bir tarif şimdi kaselere boşalttım. emeğinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Elinize saglik sutlaci denedim cok badit ve guzel oldu. Ben ustune bazen tarcin bazende hindistan cevizi septim. Sekerinede yari bildiyimiz sekerden yarisida vaniliya sekeri ekledim. Saglicakla kalin.