Karnıyarık Böregi



Ben bu böregi iç malzemesinden ötürü çok seviyorum birde bana evlilige adım attıgım ilk acemi günlerimi hatırlatır bende anısı var işte bu lezzetin...
Tarifi ise bir dergiden almıştım diye hatırlıyorum yada Oktay Usta mıydı bilemiyorum?



Yapımı ise sigara böregi sarar gibi çok basit...
MALZEMELER:
3 yufka
2 adet küp doranmış domates
3 adet ince doranmış çarliston biber veya tatlı sivri biber
1 Subardagı kadar ezilmiş beyaz peynir
İçine sürmek için
Yogurt
bir yumurta
sıvıyag, karışımı
Üzerine
Susam - Çörekotu
Yapımı:
*Yufkaları 4 e kesiyoruz
*birtanesini alıp üzerine sosumuzu sürüyoruz
*üzerine bir yufka daha koyup bol birşekilde sarıyoruz yani her börek iki üçgenden oluşuyor
*sonra sardıgımız içi soslu böregi ortasından karnıyarıgın karnını keser gibi azcık kesip açıyoruz
*içine peyaz peynirli biber domatesli harcımızı doldurup tepsiye diziyoruz
*üzerine sos kaldı ise sürüyoruz kalmadıysada bir yumurta sarısını sürüp arzuya göre susum çörek ötu serpiştirip 180 derecede pişiriyoruz
Afiyet olsun.
n sosumuzu isterseniz üzerine

0 yorum: